bg clouds

Falcon

Falcon

Pierwszy projekt High Flyers przeznaczony do startu w zawodach międzynarodowych. Podczas Air Cargo Challenge 2011 w Stuttgarcie pozwolił nam osiągnąć 12 miejsce, zadziwiając wszystkich dokładnością swojego wykonania. Zapewnił nam doskonały debiut na arenie międzynarodowej i otworzył drogę do dalszych sukcesów.

Konstruktorzy: Krzysztof Płatek, Marcel Smoliński
Pilot: Krzysztof Płatek
Kategoria: samolot udźwigowy
Rozpiętość: 2,6m
Masa: 1824g
Przeznaczenie: Air Cargo Challenge 2011

 

HF-1 Orzeł

HF-1 Orzeł

Odpowiedź High Flyers na amerykańskiego MQ-1 Predator. Wprawdzie ponad 4-krotnie mniejszy i nie wyposażony w sloty na pociski klasy Hellfire oraz Striker (jeszcze), jednak prawdopodobnie skonstruowany z większą pasją i tryskający entuzjazmem wobec czekających go misji. Laureat 3 miejsca w zawodach lotniczych podczas Międzyuczelnianych Inżynierskich Warsztatów Lotniczych w 2012 roku. Przystosowany do autonomicznych misji zwiadowczych, wyposażony w nasz autorski układ autopilota, kamerę na ruchomej głowicy, spadochron oraz silnik, którego moc prawdopodobnie pozwoliłaby na start z pilotem na pokładzie (nie znaleźliśmy jednak chętnych do weryfikacji tej hipotezy).

Konstruktorzy i piloci: Krzysztof Płatek, Marcel Smoliński
Autopilot: High Flyers Autopilot
Kategoria: UAV
Rozpiętość: 3,5m
Masa: 5900g
Technologia: całolaminatowy
Przeznaczenie: zawody MIWL 2012

 

HF-4X

HF-4 X

Pierwszy skonstruowany przez nas praktycznie od podstaw pojazd latający pionowego startu i lądowania. Czterowirnikowiec przeznaczony do udziału w International Micro Air Vehicle Conference and Flight Competition 2013 zapewnił nam 2 miejsce w obu kategoriach, w których brał udział - indoor autonomy oraz indoor operation. Rozpoznawalny z dużej odległości po charakterystycznym odgłosie przywodzącym na myśl dentystę – amatora w sklepie z markowymi elektronarzędziami, wyposażony w 2 kamery, 4 silniki oraz ilość czujników i mikroprocesorów zawstydzającą większość sztucznych satelitów Ziemi, posiada zdolność automatycznego utrzymywanie wysokości, interpretacji kodów QR, trafiania ładunkiem do celu i lądowania precyzyjnego.

Konstruktorzy: Marcin Janik, Oliver Kurgan, Łukasz Szczurowski, Marcin Kolny, Paweł Matyszok.
Wsparcie: Opiekunowie koła
Autopilot: High Flyers autopilot
Operator: Marcin Janik
Safety pilot: Oliver Kurgan
Rozmiar: 70cm x 70cm
Waga: 1.4kg
Czas lotu: 15min
Przeznaczenie: IMAV 2013

 

HF-2 Heron

HF-2 Heron

Ten samolot udźwigowy zapewnił nam szóste miejsce w zawodach Air Cargo Challenge 2013 w Portugalii. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy budowie Falcona ten model jest zdolny do transportu nawet 15-kilogramowych ładunków i pomimo prawie 5-metrowej rozpiętości skrzydeł mieści się w skrzyni o wymiarach 160mm x 80mm x 80mm (nie, w środku nie jest większa).

Konstruktorzy: Krzysztof Płatek, Marcel Smoliński, Michał Hecel
Wsparcie: Paulina Kowalska, Adam Paszta
Pilot: Krzysztof Płatek
Kategoria: samolot udźwigowy
Rozpiętość: 4950mm
Udźwig max: 15kg w warunkach regulaminu
Masa: 4800g
Przeznaczenie: Air Cargo Challenge 2013 Portugal

 

logo ue